13.11.07

Πρώτη ώρα Ιστορία




Σήμερα στη δουλειά μιλούσα με ένα παλιότερο συνάδελφο, ο οποίος μου έκανε μάθημα ιστορίας για το επάγγελμα του δασκάλου στην Ελλάδα.


Μου είπε λοιπόν ότι μέχρι το '79 οι δάσκαλοι ήταν όπως και σήμερα. Ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Ο μηνιαίος μσθός ήταν 1500 δραχμές, σα να λέμε 1000 ευρώ, μικρό ποσό για την εποχή.


Τα πράγματα άλλαξαν άρδην όταν στις αρχές του '80, με προσωπική παραίνεση του ίδιου του Παπανδρέου, ο μισθός διπλασιάστηκε. Έφτασε τις 3000 δραχμές, γεγονός που βοήθησε στο να αναβαθμιστεί και ο ρόλος των δασκάλων, αλλά και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, αφού μπορούσαν να διάγουν μια πιο ποιοτική ζωή.


Αναρωτιέμαι ποιος, όχι θα διπλασιάσει, αλλά λίγο να ανεβάσει, το μισθό των σημερινών δασκάλων, μπας και δούνε και αυτοί καμιά άσπρη μέρα.


Επίσης μου είπε πως από όλους τους δημοσίους υπαλλήλους οι δάσκαλοι παίρνουν το χαμηλότερο μισθό. Παρόλο που το δημόσιο έχει ενιαίο μισθολόγιο, οι υπόλοιποι βρίσκουν κάτι μούφες επιδόματα - τύπου μεταφορικά, υπερωρίες- και ανεβαίνουν κατακόρυφα τα έουρος.


Μου αρέσει πολύ η δουλειά μου και θέλω να είμαι καλός σε αυτή, αλλά κάτι τέτοια με ξενερώνουν επικίνδυνα.

13 Comments:

g for george said...

Ax, teacher μου... πού να δεις και τον βασικό του ιδιωτικού τομέα.. 650 ευρώ τον μήνα. Άντε να ζήσεις εκεί και πάνω από όλα, να αποδόσεις σε αυτό που κάνεις...

Hey Teacher said...

το ξέρω ρε Τζόρτζ για αυτό γκρινιάζω,και για μένα και για όλους.....

Δασκαλούα said...

Θεωρώ ότι το θέμα δεν θα πρέπει να είναι ότι στον ιδιωτικό τομέα υπάρχουν χειρότερα.

Είναι απαράδεκτο εγώ στα 28 μου να αμοίβομαι περισσότερα από όσα ένας Ελληνας συνάδελφος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα 55 του.

Είναι απαράδεκτο και έχει τραγικές συνέπειες για την παιδεία να μην του φτάνουν τα λεφτά του εκπαιδευτικού για να βγάλει το μήνα. Φαντάζεστε το πρωί να σας κάνουν μάθημα και το βράδυ να σας φέρνουν την πίτσα;

Η περσινή απεργία των συναδέλφων στην Ελλάδα, μπορεί να μην έτυχε επίσης αλληλεγγύης και στήριξης από το συνδικάτο εδώ πέρα (ούτε μία τυπική επιστολή), αλλά κάποιοι από μας σας βλέπαμε και στηρίζαμε το δίκαιο αίτημά σας.

Ελπίζω σύντομα να βρείτε τις τακτικές εκείνες που χρειάζονται, μαζί με τους οργανωμένους γονείς και τους οργανωμένους μαθητές, για ένα αξιοπρεπές επάγγελμα, με ότι αυτό θα συνεπάγεται και όπως αυτό θα αντικατοπτρίζεται στα παιδιά σε τελευταία ανάλυση.

Hey Teacher said...

σε ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια, είναι ωραίο να ξέρεις πως σε στηρίζουν-για την ιστορία,την απεργία την τίμησα δεόντως και εγώ και πολύ συνάδελφοι-ένα ΡΗΜΔΟΓΡΑΜΜΑ θα μπορούσατε να στείλετε!

Lina said...

θα σε κράξουν, στο λέω!

όσες φορές πήγα να πω το ίδιο, αντί να παραδεχθούν καποιοι ότι με 950 ευρώ δεν βγαίνουν τα έξοδα, με αγριοκοιτάνε επιδή παίρνουν 600..

"Μα δεν λέω ότι είστε καλά βρε παιδιά. Και για σας κράζω. πρέπει όλοι να απαιτούμε , όχι να πέσουμε να φάμε κάποιον που παίρνει λίγο περισσότερα".
Τίποτα... μάταιος κόπος σου λέω. Πέφταν να με φάνε. Κάτι τέτοιες μαλακίες κάνουμε και είμαστε όλοι στην πείνα, αντί να συσπειρωνόμαστε, τρώμε ο ένας τον άλλον.

Sourotiri said...

Την εχω ξαναεκφρασει την αποψη μου και ο διαλογος τοτε ηταν πολυ εντονος. Επιχειρηματα απο εδω, επιχειρηματα απο εκει, τελος παντων.

Επιμενω οτι ειναι μεγαλη υποκρισια του κλαδου των δασκαλων να ζητανε παραπανω λεφτα.

Το οτι οι δασκαλοι ειναι οι πιο χαμηλομισθοι του δημοσιου,ή ακομη και σε σχεση με εκπαιδευτικους των αλλων χωρων, αυτο δεν τους κανει αυτοματα και χαμηλομισθους στο συνολο, αν εξετασουμε φυσικα το τι γινεται συνολικα σε ολους τους κλαδους στην χωρα μας.

Και επισης μου φαινεται αρκετα αστοχη η ατακα "εγω κραζω και για σας, να παρουμε ολοι περισσοτερα". Εκτος αν δω ενα μεγαλο νουμερο δασκαλων στην επομενη πορεια των οικοδομων, ή αν δω τους δασκαλους να απαιτουν τον θεσμοθετημενο βασικο μισθο να πηγαινει απο τα 650 στα 1300 ευρω.

Δεν θα μιλησω για τις εργασιμες ωρες της μερας ενος δασκαλου, ξερω πολυ καλα οτι 5 ωρες ενος δασκαλου αντιστοιχουν σε περισσοτερες ωρες δουλειας ενος υπαλληλου σε γραφειο.

Τελος παντων. Δεν εχω ελπιδα οτι ο συγκεκριμενος διαλογος θα παει καπου, οπως ακριβως δεν πηγε πουθενα και ο ιδιος διαλογος που ειχα περσι με διαφορους, τετοια εποχη στην απεργια των δασκαλων.

Την καλημερα μου!

Ανώνυμος said...

πάλι ο παπανδρεου θα τον ανεβάσει βρε το μισθό.

το επίπεδο των σπουδών δεν ξέρω. αλλά ίσως το ένα φέρει το άλλο. γαιτι ξέρεις δεν είναι όλοι σαν εσένα

Hey Teacher said...

lina δεν καταλαβαίνω γιατί είναι επιχείρημα το "οι άλλοι παίρνουν 650 το μήνα" και άλλοι παίρνουν 3000 το μήνα,τι σημαίνει;;
και ας θυμόμαστε να συγκρίνουμε ΟΜΟΙΑ πράγματα!

sourotiri νομίζω διαφωνώ με τα γραφόμενα σου.δεν καταλαβαίνω γιατί οι νοσοκόμοι ή οι εφοριακοί να παίρνουν επιδόματα και εγώ όχι.σε τελικη εγώ δουλεύω ΚΑΙ στο σπίτι μου.δέχομαι όμως ότι είναι ένα μεγάλο ζήτημα,το οποίο δε λύνεται άμεσα

ammos έχεις γνωρίσει δασκάλους και έχεις καταλήξει ή εικάζεις θεωρητικά;γιατί αυτό είναι ένα θέμα που με ταλανίζει!

Lina said...

επιμένω ότι το να πηγάινετε ενάντια στην απεργία ενός κλάδου όπως του δικού μου είναι ηλίθιο σουρω΄τηρι.

Δεν ζήτησα καν να συμμετέχετε στις πορείες μας, αλλά οι περισσότεορι εναντιώνεστε κιόλας. Αυτό ακριβώς θεωρώ ηλίθιο.

ο δυσλεξικός δάσκαλος said...

Hey teacher, ο συναδελφος ξέχασε να σου πει ότι το ΠΑΣΟΚ ήταν αυτό που ίδρυσε τα ΠΤΔΕ κι έτσι η εκπ/ση των δασκάλων έγινε πανεπιστημιακή. Σημαντική κίνηση που βοήθησε αρκετά στην αναβάθμιση του επαγγέλματος. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων δηλώνω ότι δεν είμαι ΠΑΣΟΚ...

Phoebus said...

Follow-up από το τελευταίο μου post, όπου αποφάσισα να το παίξω λίγο beyatch τις τελευταίες μέρες:

Δύο ερωτήσεις μόνο, καλέ μου teacher.
1. Πόσοι εκ των δημοσίων υπαλλήλων παίρνουν άδεια με απολαβές συνολικής διάρκειας 4μηνών το χρόνο;
2. Πόσων εκ των δημοσίων υπαλλήλων το 8-ωρο περιορίζεται σε 4-5ώρες εργασίας;


Βέβαια, θα μου δώσω και μια αποστομοτική απάντηση, για να μην γίνω ισοπεδοτικός: "Πόσων εκ των δημοσίων υπαλλήλων η εργασία είναι τόσο σοβαρό λειτούργημα;"

Απλά πριν προχωρήσουμε στο "απαιτώ", ας κοιτάξουμε πρώτα το "ήδη κατέχω"

phlou...flis said...

Μπαίνω και γω στο διάλογο απρόσκλητος. Διάβαζα από μικρός, έδωσα άπειρες εξετάσεις, τα κατάφερα, κοπίασα, σπούδασα, τελείωσα και διάλεξα το επάγγελμα αυτό. Οι άλλοι που δεν ...τα κατάφερναν στα μαθήματα έκαναν κάτι άλλο και πρόκοψαν. ΕΓώ έμεινα εδώ και το παλεύω. Το παλεύω κάθε μέρα γιατί όλοι γνωρίζουμε πως τα παιδιά στο λύκειο θέλουν να τα "παλεύεις". Και δίνω και έχω να δώσω. Και διεκδικώ περισσότερα και πάντα θα διεκδικώ. Δε θα κάνω τις συγκρίσεις με όσους αμοίβονται με 600 ή 700 αλλά με αυτούς ΄με τα 2.000 ή 3.000. Και τις πολύμηνες διακοπές δεν τις ετοίμασαν για μένα αλλά για τα παιδιά. Και αυτό δεν είναι φαινόμενο ελληνικό. Ολοι οι δάσκαλοι στον κόσμο εργάζονται μ' αυτές τις συνθήκες. Οσοι βλέπουν μόνο τις διακοπές ας δοκίμαζαν το επάγγελμα το εκπ/κο. Ποιος τους εμπόδιζε, παρά μόνον ο εαυτός τους.
Βαρέθηκα να ...αμύνομαι. καιρός είναι να ...επιτεθώ. Οποιος έχει τα κότσια, ανταλλάσσω -δοκιμαστικά- την έδρα μου στο λύκειο με τη δική του -σε αντιστοιχία- δουλειά. Και μη βρεθεί κάποιος εργάτης σε εργοστάσιο, ή ανθρακωρύχος, ή αγρότης η... Αναφέρομαι σε κάποιον που εργάζεται σε παρόμοιες με τις δικές μου συνθήκες ή υπηρεσία. Αν έχει τα κότσια εδώ είμαστε. Ουφ, τα είπα και ξέσκασα. Να με συμπαθάτε κι άμα δε με "γουστάρετε" -ως καθηγητή του παιδιού σας στο δημόσιο λύκειο- μη μου το στείλετε γιατί εσείς βαριέστε να ασχοληθείτε μαζί του. Βαριέστε να διαθέσετε έστω και μία ώρα από τον "πολύτιμο" σας χρόνο.

Ανώνυμος said...

teacher ε?καθηγητης η δασκαλος εχει διαφορα.
μου θυμισε το blog σου μια καθηγητρια
που ολα τα παραξενα που λεγαμε τα εγραφε σε ενα μπλοκακι ''για να καταγραψει τον παλμο της νεολαιας''
βεβαια εμεις της λεγαμε σοβαρα πραγματα.
ηθελα και εγω καποτε να γινω teacher πριν αρκετο καιρο.ηθελα να μπω στο μαθηματικο η στο παιδαγωγικο (ασχετο)
παντως αν εισαι teacher και ακους pink floyd θα εισαι μορφη.
και κανονισε να το περασεις στους μαθητες σου.
μεγαλο σχολιο.
ευχομαι να το δεις.
γεια σου.